Thursday, February 22, 2007

Dagens -kort om Film BABEL

BABEL

Jeg våger å påstå at dette er den beste filmen noen sinne. Ingen har noen gang før klart å kombinere historier på denne måten. Det hele er sydd i sammen på en måte som får deg til å begynne å grine, uansett. I hvertfall hvis du ser den alene. .

Omtale:
Det er ikke mange ganger tidligere i filmhistorien at virkelighet og fiksjon har kollidert som i Babel, Alejandro Gonzalez Inarritus (Amores Perros, 21 Grams) oppdatering av den bibelske myten som hevder å være opprinnelsen til menneskehetens manglende kommunikasjon.

Se denne og du vil ikke bli skuffet. Uansett hva slags filmer du vanligvis ser på.


3 comments:

sirBull said...

Jeg så BABEL i dag.. skjønte ikke primisset i filmen. Den hadde egentlig ingenting å fortelle... Hva ville den si? Og hva stod det på den forbaskede lappen?! Jeg synes filmen var bra, men aner ikke hvorfor. Alt var så...uløst? Uansett anbefaler jeg "CRASH" som jeg personlig synes er en mye bedre film som også fletter historier sammen, men på en (ifølge meg) ENDA bedre måte. Den filmen er seriøst bare HELT genial! Grunn til at den vant Oscar for "Beste Film" og "Beste Manus" i fjord.

Svenn Åge Slenter said...

Enig i noe av det du sier. Crash er bra. Veldig bra. Men jeg mener Babel har et eller annet som crash ikke har. Vil også anbefale Monsters Ball. En film i litt samme sjanger som Crash og Babel....

Cecilie said...

ååå..eg får stå øverst. Takk!
Meg og deg!
Men eg visste ikkje at du hadde blogg. Hmm.
Har du det fint hjemme i ferien?