Thursday, March 8, 2007

Dagens -kort om Film Fearless

Jeg tok det store skrittet og kjøpte denne filmen for noen uker siden uten å engentlig vite hva jeg kjøpte. Selv har jeg alltid vært litt skeptiske til denne type film. Untatt The Last samurai. (( Litt i samme sjangeren)film i kvalitetsklassen) Siden jeg stort sett pleier å anbefale filmer på bloggen min, skal jeg forsette med denne trenden. Fearless ER en bra film. Du må bare like sjangeren. Skulle jeg gitt den en terning vil den fått en 5 - (Kanskje ikke mulig å få en minus, men men......) Ikke helt i taket, men verdt å se.

Fearless er Jet Lis endelige kampsportmesterverk som topper en fantastisk karriere innen den svært krevende genren. Ifølge regissør Ronny Yu, hans mest personlige og viktige kampsportfilm. - Det er en film som fanger opp tankemåten og filosofien jeg har lært og opplevd gjennom de siste 30 årene, sier Yu.I Fearless har Jet Li påtatt seg rollen som kampsportlegenden Huo Yuanjia som ble Kinas mest kjente utøver i overgangen til det tyvende århundre. Han opplevde ufattelig personlig tragedie men slo seg ut av mørket og inn i historien, og har for all fremtid definert kampsportens sanne ånd

No comments: